inici

Tema: Platinum
Doberman Beltz
09-06-2017
Parece ser que recientemente se ha realizado la vía Platinum a la Punta Terrassa sin usar las expansiones. Ante todo felicitar a los dos máquinas y mostrar mi más profunda admiración. Supongo que los "cacharros" modernos funcionan de maravilla en aquellas placas llenas de agujeros.

A la par me ha llegado el rumor de que a raíz de esta actividad se plantea (por parte de uno de sus aperturistas), un posible desequipamiento. Si no es así, disculpen las molestias, pero si es el caso, creo que cada aperturista, en el momento de abrir una vía, hace una pequeña donación al colectivo, por lo tanto desde mi punto de vista, no se debería modificar la línea, ya que así fué concebida.

Simplemente un pequeño aporte para la reflexión. Yo ya la disfruté en su día y dudo que la pueda volver a disfrutar así que: vosaltres mateixos ;)
Tr
14-06-2017
Bones

Tot plegat és una qüstió de respecte, obertura mental i sobretot mesura.
A Stllors hi ha moltes vis equipades, i alguns d elles poden ser un bon lloc d aprenentatge i experimentació.
Alhora el equipador pot acabar reconeixent que si en el.seu moment hagues tingut el.material o l.empenta, igual no l hauria equipat.
Actualment es comencen a escalar algunes vies equipades en GREEN POINT (Ssnse usar els bolts). BAUHAUS,SAREE, Trballem mb coses estranys, Carlitos contraca, Simetrias miedosas-Mans de drap, Grinpoint, la.mateixa Clave Omega, Les Patates, Nosferatu...i altres qu cauran...).
Si be seria absurd els.dsequipament de vies apurades en Trad, si és per inicitiva del aperturista, amb un acord més o menys ampli, i la via es sí "millora", no implica una gran pèrdua i si un guany.
Personalment per mi l.GreenPoint és.suficient, i permet que altres que no.el.volen fer segueixin gaudint de les expnsions...la.darrera.paraula.doncs la.té el equipador...
Miquel Mas
04-07-2017
Molt bones!

Jo sóc un dels que va encadenar la via amb friends i també comparteixo l'opinió de l'equipador de la Platinium de desequipar aquesta via. Sé que porta bastanta polémica aquesta idea. Un dia hi vam anar amb l'equipador per mirar si reequipavem (amb químics) la Platinium i la catalepsia (8a que hi ah al costat. La sorpresa va ser quan vam escalar tot aquell planxot ple de forats amb friends. Aquesta via és un segon llarg.. la sensació de paret és guapíssima i no hi ha gens d'exposició, s'assegura perfecte i el friends queden com parabols. aquesta via ha estat moooooolts anys oblidada, ningú hi anava mai, fa poc van obrir un primer llarg de 6b+ per arribar-hi, ja que abans s'havia de pujar "casi en solo" per el primer llarg de la mosca erótica (un diedre ximeneiós que fa pànic). I després d'aquesta polèmica del possible d'esequipament la via s'està tornat a fer (molta part gràcies o per desgràcia d'obrir un primer llarg.. realment ho fa més comode i mola. La platinium està d'uns spits molt antics i li fa falta un reequipament o un rejoveniment (sense expansió) de la via. Amb el equipador de la via vam veure que si deixem la via neta i a més pugem per el primer llarg de la mosca erótica i després per el planxot de la platinium fins dalt queda una via en estil tradicional brutalment guapa! que no hi es enlloc de santllorenç, és més, és corregir un error d'obertura que es va fer fa molt anys (ja se que aquella época no hi havien els friends d'ara..etc).
També motiva la idea aquesta per fer una mica "d'escola" i que la gent prengui conciencia i no agafi el taladru i comenci a foradar les parets de Sant llorenç de manera compulsiva. El tema és que només s'ha parlat d'aquesta idea, encara no s'ha actuat en res i evidentment la paraula final la té el equipador de la via.

Doberman Beltz: Tens tota la raó del món, no hi ha res a dir. Però per mi el tema d'aquesta via és diferent, crec que la via miloraria molt.

Tranki Tr: Ja n'hem parlat molt, s'està foradan a discreció molts sectors de Sant Llorenç i això no mola, es treu caracter a les vies veïnes, massa ferro a les parets dels nous sectors... poc respecte i mala mesura. Fas una comparativa amb vies de la paret gran..mmm per mi no és una bona comparativa per les següents raons: - les vies que nombres a la paret gran tenen un 40% de recorregut en terreny de fang amb preses enganxades que ja fa impossible autoprotegir, només pots fer amb friends la part de la roca bona (per tan ja no es podría desequipar xk a baix fan falta els parabols, a més són vies que durant tot l'any es fan mil cops en un sector que està de moda. La Platinium no hi va mai ningú i amb aquesta nova imatge de la via crec que li motivara a la gent a probar-la.

No sé són palles mentals guapes que si finalment tot acaba en res i se li posen quimics a la platinium..doncs guay també, però com a mínim la gent en parla i pot ser que algú es motivi a obrir vies en aquets estil jejeje. Bona tarda a tothom!



Respondre
Usuari:
Email:  (no es mostrarÓ)
Resposta:
Codi de verificaciˇ:

Creative Commons License   ©2008-2017 Escalada al Parc Natural de Sant Llorenš del Munt i la Serra de l'Obac
  Aquesta obra estÓ sota una llicŔncia de Creative Commons.
condicions d'˙s | contacte