inici

Tema: Normal Cavall Bernat
Nuria
15-06-2018
Avui dia 15 de juny del 2018 hi ha 5 xapes en els primers 10 metres de la via NORMAl del Cavall Bernat. És la primera tirada d'una escalada històrica i patrimoni de TOTS els escaladors i escaladores tant d'aquí com de la resta del territori. Com a molt és III grau.
VERGONYA
TRANKI
26-01-2020
Cada any la fem per veure la posta de sol del 31-de Desembre, i cada any canvia, spits,claus,bolts, etc....és un a via de 3er/4rt FISSURADA, i per tant protegible amb claus i encantadors de tot tipus (des de tacs fins a friends). Potser q quedes com es va obrir, i amb el material flotant actual es MOLT MES SEGURA q aleshores...no s entén la capacitat q te la gent d adaptar-se les vies.
Com a escalador esportiu no m.imagino una via on piquessin preses,,les tapessin,allunyessin seguros, en posessin més...
Una mica de respecte
Jose Abuelo
03-09-2020
Yo no estoy de acuerdo contigo Nuria, pero bueno... No todos tenemos a nuestra disposición todo este material. Creo que es una vía bonita donde gente que se inicia podia disfrutar de la escalada y de unas bonitas vistas. Ahora solo la disfrutareis unos pocos. Mersi.
Efren
08-09-2020
Jose, el problema no es la falta de material flotante, sino como dice Tranki, es mas falta de adaptación del supuesto "escalador" al medio y a las vias. Para tu información, la via se escalo por primer vez con una cuerda de pozo y poco mas..por lo tanto no existen excusas de que no todos tenemos a nuestra disposicion friends y demas..y las vistas se pueden contemplar igual desde la cima del Cap de Mort que se llega a pie. Que cada uno se adapte y si no puede, simplemente que no escale esa via y que haga una mas acorde a sus posibilidades! Que siga como se abrio por su belleza y historia.
PAX VOBIS
Jose Abuelo
27-09-2020
Gracias por tu explicación Efren. Entiendo que el aperturista subió con los pitones que nos encontramos a dia de hoy entonces?
Efren
01-10-2020
La verdad es que no tengo clara esa información, diria, que los pitones que hay son posteriores y creo que en la primera ascension no se utilizaron pitones ni nada..seguramente subio sin asegurar.
Jose Agustí
08-11-2020
Segons els raonaments de Núria, Efren i Tranki, la via actual no ha respectat el caràcter aventurer del primer que va pujar per allí, que de ben cert, no sabem qui va ser ni quin material va fer servir.
Partint d'aquest desconeixement, crec que les persones que van ascendir per primera vegada aquesta via, com tantes altres, buscaven enfilar-se per la part més evident i assequible de la paret vers el més alt.
Suposar que aquestes persones no haguessin fet servir peus de gat, magnesi, cordes dinàmiques i en el seu cas haguessin volgut que la via tingues assegurances fixes o no, és pura demagògia barata.

Crec que ningú té la veritat absoluta, i si un recorregut donat la seva localització i el seu grau assequible es transitat per accedir com a via normal a un indret tan característic com el Cavall, caldria preguntar-nos si potser és preferible evitar accidents equipant la via per tal de preservar la vida de les persones, la majoria i expertes, que s'enfilen per aquesta via, que poc o res té a veure amb el traçat original, sent ara molt més difícil degut al desgast i deteriorament dels ressalts i preses de la via.
De totes maneres no seré jo qui ho jutgi, només és la meva opinió.
Sempre podrem trobar la aventura en molts itineraris d'aquesta i d'altres muntanyes.
Salut i Roca a tots

Jose Agustí
paca
17-11-2020
...sempre amb l`excusa dels accidents....que no n `hi ha hagut mai cap a la normal!!!!! que no costa tant d`entendre coy! o t`entrenes o ho deixes,pero deixeu la roca en pau!Es mes perillos arribar en cotxe que fer la via....



Respondre
Usuari:
Email:  (no es mostrarÓ)
Resposta:
Codi de verificaciˇ:

Creative Commons License   ©2008-2020 Escalada al Parc Natural de Sant Llorenš del Munt i la Serra de l'Obac
  Aquesta obra estÓ sota una llicŔncia de Creative Commons.
condicions d'˙s | contacte