inici

Tema: DESEQUIPAMENT PICA-PICA I VIOLANT ELS CLÀSSICS
PAX VOBIS
12-02-2021
Degut a l’afany de protagonisme que te algú per obrir la JOIA de Sant Llorenç, darrerament s’han obert vies amb picats, preses i d’altres elements, deixant de banda el respecte per la muntanya i la ètica de la escalada.
HEM DESEQUIPAT les vies Pica-Pica i Violant els clàssics de les Agonies per aquests motius:

Els noms de les vies ja mostren l’actitud poc respectuosa de l'equipador, cap al medi i cap a la gent de la zona.
El col·lectiu d’escaladors de Sant Llorenç demana respectar la ètica de la zona; si la roca no és prou bona per les escalades, cal pensar que la solució no és sobrepicar i engantxar preses, ja siguin artificials com naturals. Ja fa anys que es va arribar al consens de no malmetre més el territori.
Recordeu que sempre hi haurà algú més fort, i amb més ganes d’acceptar l’estat del rocam, i que si no surt una nova via, no s’acaba el món.

Aprofitant aquest escrit, estaria bé fer un plantejament de sanejar, a mesura del que es pugui, aquelles vies de la Font Soleia que tenen preses de rocòdrom. Reunim-nos per debatre què s’ha de fer per a no quedar-nos amb el cul a l’aire si es treuen les preses i fer menys visible aquest bricolatge de paret.

Per acabar, demanar a l’equipador d’aquestes vies que replantegi algunes vies que està obrint a la zona de Sescorts ja que supera de llarg la manera d’equipar de Sant Llorenç i també la tendència de com es volen fer les coses.


Bones escalades a totes i tots!
PAX VOBIS
Pepe
12-02-2021
Hola a tots.
No m'agrada i estic en contra de la manera en la que s'estan obrint aquestes vies, però també estic igualment en contra d'aquestes accions que per res representen a la comunitat d'escaladors de santllors i que considero són igualment de rebutjatbles.
Primer s'hauria de parlar i arribar a un acord, i si algú a de desequipar la via que sigui l'aperturista.
El respecte ha de ser per totes les parts.
Salut i escalades.
Jose Agustí
12-02-2021
Totalment d'acord amb tu Pepe, podem estar o no d'acord en que i com s'equipara, tot i que veig que va més pel qui...
Efren retorna les xapes i deixa de fer de Deu.
Com diu Pepe no ets representant de res ni de ningú.
Les coses primer és parlen.

Jose Agustí
Ricart
12-02-2021
Hola, ja que comenteu de respecte i de parlar les coses, no creieu que també es podria haver fet al revés?
quan ets nou a una zona, cal parlar amb la gent d'aquí, i veure la manera en que s'equipa, zones, restriccions, etc.
de la mateixa manera que aquesta persona no ha fet aquest gest, veig coherent que la resposta sigui a la mateixa alçada, i poder que serveixi per a posar les coses en comú entre tots...
és una opinió personal
Jose Agustí
13-02-2021
Sotasigno tot el que diu Ori

Jose Agustí
SHERIFF
13-02-2021
Gràcies pax vobis, em sorpren molt el que estic llegint en aquest blog... hi havia més valors al despatx del Hitler... ja que piquem vies... per que no obrir un prostibul a can poble.... si clar i asfaltar el cami fins a dalt del cim... segur que mes de un us posarieu calents amb poder arribar a peu de via amb carru... que poc us estimeu sant llorenç....
Confinat
13-02-2021
Tranki i Agus, enten que NO es justificable picar cantos o enganxar pedres per obrir vies. Si vols fer una primera, Saps qué hi han moltes vies naturals sense encadenar.
No ens podem fabricar una vía al nostre nivel als sectors que ens convingui.
Crec que aixó avui en día ho tenim clar no?
Potser no os han agradat les maneres del desequipador, pero pitjor ha sigut el equipar així per que si....
Confinat
13-02-2021
Tranki i Agus, enten que NO es justificable picar cantos o enganxar pedres per obrir vies. Si vols fer una primera, Saps qué hi han moltes vies naturals sense encadenar.
No ens podem fabricar una vía al nostre nivel als sectors que ens convingui.
Crec que aixó avui en día ho tenim clar no?
Potser no os han agradat les maneres del desequipador, pero pitjor ha sigut el equipar així per que si....
Javi Gil
13-02-2021
Llevo muchos años escalando y he equipado algunas vías. Me gustaría dar mi opinión de como deberían ser las nuevas vías deportivas. No creo que se deban equipar todos los paños de roca, si es muy liso si apenas canto es mejor dejarlo así. En el futuro si es posible que se pueda subir. No soy partidario de tallar cantos, nunca lo he echo, es una forma de matar la dificultad y frenar a las nuevas generaciones . Si soy partidario de utilizar la Sika para reforzar cantos evitando que se arranquen. Esto tiene su arte. Si equipo una nueva linea que el grado de dificultad me supera no me importa no hacer la primera ascensión o que finalmente quede como proyecto. Nunca equipare una vía en un sector tradicional hay roca para todos. Se que hay gente que no piensa igual que yo igualmente les Respeto. Tengo un sentimiento un tanto romántico respecto al equipamiento creo que dejas un pequeño legado a posteridad. Salud y Roca.
FME
13-02-2021
TRANKI, sembla que escriguis més per un tema de 5 vies del passat (del qual ho comparteixo) que no pas per la polèmica actual.

Parles de respecte i de que primer s'ha de parlar abans d'actuar... 100% d'acord, però saps que passa? Que ja hi ha gent que va anar a parlar amb el protagonista o protagonistes dels BricoPicaPica, i va servir d'alguna cosa? No! és més, es veu que el protagonista/es va manifestar amb el cap ben alçat: "jo l'etica d'aquí me la passo pel forro". Per sort jo no hi era, però creus que es pot dialogar massa amb un absolutisme verbal d'aquest calibre?
Ah, per cert a les Agonies no hi ha picats a la part de roca bona. (a part de la coraje i les picapica i violant..) Tot i així son vies dels anys 80 i 90... No justifiquem els errors del present comparant amb el passat.

NO VAL EL DISCURS: SI A LA MOLA ESTÀ PLE DE PICATS...TODO VALE..

Tens raó que a Sescorts hi ha picats a varies vies per part de dos equipadors locals, se'ls hi ha dit moltes vegades ja, espero que n'aprenguin també.

No estic d'acord en que es petin les vies, però molt menys en que s'equipin vies amb picats (a la roca bona) o amb coses enganxades...cullons que estem el 2021, que la penya està molt forta.
paco reina
13-02-2021
RICART, SHERIFF, CONFINAT, JAVI, FME........


ME REPRESENTAN
R G Freixa. Fardo pels amics
13-02-2021
El que s’esta intentant dir es molt senzill, PICATS NO! Els que ja i son ja no si pot fer res, i les vies obertes amb picats s’han de seguir escalant i tant que si, pero les vies de nova generació... NO, no fotem! No cal! Tenim vies per una vida aqui a santllorenç. Despres de tot el que estic llegint tinc la sensació que a molts us suda la polla la muntanya de sant llorenç, i de l’etica que s’esta intentant construir-hi.

Pd : PLOMS
Muni
13-02-2021
No li doneu mes voltes, sha equipat de unes maneres que no haurien de ser acceptades per la comunitat escaladora, trobo perfecte que es desequipin.

Manel
13-02-2021
Espero que no s ilumin i equipi una vía igual al Campi qui Pugui, o a la Cova del Ocell. Que os semblaría?
I si el que ho fa, el seu nivell es 7a i pica mil baranes, ho haurem de tolerar???
Pepe
13-02-2021
Per mi com ja vaig comentar ahir em resulta igual de rebutjable equipar vies d'aquesta manera com s'ha fet, que el fet de que un grup de persones (pax vobis) sense el suficient criteri, al meu parer, desequipin vies i que d'alguna manera s'estigui legitimant el fet de haver-ho fet.
Això a la llarga ens pot afectar de manera negativa.
Crec que es perillós posicionar-se a favor de les accions d'aquest grup.
Manel
13-02-2021
Pepe, qué vol dir sense suficient criteri??
Pepe
13-02-2021
En resposta a Manel.
Si fas un cop d'ull a les accions que han anat fent a lo llarg dels anys i perfectament recollides en aquest foro ho veuras. Però per mi la mes destacable i a la vegada lamentable va ser el desequipament de les 5 vies en una franja de roca abans d'arribar a la font soleia,
Aquesta manera aleatoria i sense cap criteri de realitzar diverses accions és la que posa de manifest el seu absolutisme.
Per això dic que s'ha d'anar amb molta cura amb aquest grup.
Manel
13-02-2021
Pepe parlem dels fets actuals. Res autotitza a ningú a fabricar vies al nivell que li interesa, i al sector que mes li convé.
Si vol fer primeres, que entreni, com ell diu, i no es fabriqui els cantos.
No desviem el debat.
Aquest es el criteri universal, lógico, coherent i acceptat avui en día. Es la evolució de la escalada. Es el fí del egoisme!!
Pepe
13-02-2021
Manel, torna a llegir el que he escrit, si us plau.
En cap moment recolzo ni defenso el picar cantos i enganxar pedres a la roca bona, estic totament en contra.
De fet he equipat unes cuantes vies a santllors i no hi han cantos picats a cap dels itineraris.
Em queixo del desequipament per par de aquest grup.
adri
14-02-2021
Una opinió més:

Estic d’acord amb el desequipament d’aquestes vies (no tinc res a veure i desconeixia els fets però m’agradaria sumar una opinió) perquè em sembla la resposta lògica i necessària a uns equipaments fora de lloc i que sobrepassen el respecte cap a la zona i cap als escaladors i que demostra l’actitud irrespectuosa del propi equipador. Tots sabem que els parabolts valen diners, d’acord dons gastem-los amb sentit. Serà que no hi ha vies per encadenar i per obrir que necessitem posar-nos la joguina allà on ens va millor i de qualsevol manera.

Per sort, no només alguns paxvobis, sinó molta altre gent de la zona comparteix aquesta mateixa idea i crec que amb uns criteris molt clars. El desequipament d’aquestes dues vies manifesta la visió d’un col·lectiu que diu PROU i ha de servir per obrir debat. Res es justificable, estic d’acord, però es comença fent mal amb l’equipament i a partir d’aquí el mal ja esta fet i la cadena de mals posteriors es inevitable.. Una pena.

No només son les preses o els picats en sí, es dir prou a l’ús del taladro indiscriminat per rebaixar dificultat o exposició com ha passat també en agulles i parets de la zona. Respecte els picats, està clar que tots em de tenir certa flexibilitat i allunyar-nos de radicalismes que no ens permetran mai trobar una entesa, però em sumo a les opinions que a dia d’avui obrir vies amb aquest estil no fa millorar o avançar l’escalada de la zona i encara menys portarà respecte i pau. És tan fàcil destrossar muntanya i sectors i tan difícil reparar aquest mal quan està fet...

Repeteixo que el problema aquí no son els picats en sí, sinó el perill d’un noi que taladro en mà, està disposat a qualsevol cosa sense mirar al seu voltant. Ara és això i més endavant? Amb què més ens trobarem? S’explica en comentaris anteriors que s’ha intentat parlar amb l’equipador i també la seva resposta.. això sí que em sembla preocupant i hem de tenir molta cura.

Aquí han sortit temes personals i critiques que, amb el màxim respecte cap a qui les ha fet, veig innecessàries en aquest canal si es vol fomentar el debat en qüestió. Potser si que el tema del desequipament de la soleia va calentar els ànims.. Puc estar d’acord que desgraciadament això en concret va ser desafortunat però no barregem idees.

Tots sabem que la muntanya és el millor reflex de totes les “possibles equivocacions” comeses però cal que aprenem de cada una d'elles. Qui té una actitud passiva i mai fa res no es pot equivocar i tampoc mai serà criticat. Mirem-nos menys el nostre melic i més el nostre entorn.
Jose
14-02-2021
M'agradaria donar la meva opinió com a escalador i amant de Sant Llorenç del Munt.
Trobo inaceptable que a aquestes alçades s'equipi picant cantos i fixant pedres. No és justificable de cap manera, independentment del que s'ha fet en el passat, i ja sigui per part de gent no local com local, que també n'hi ha, tots ho sabem. Demostra poca ètica i sobretot molt egoisme.
Respecte al desequipament de les últimes vies ho trobo perfecte. Se que s'ha recriminat les seves accions a l'equipador i ha fet cas omís. Si algún es creu amb el dret d'equipar com vulgui algú altre té el mateix dret a desequipar, perquè la muntanya és de tots. Veritat que no us queixeu si algú recull del parc la merda que deixen altres?.
VollDami
14-02-2021
Independentment dels culebrons que esteu creant...

M'apunto a futurs desequipaments de futures obertures amb picats tant en roca compacta com en roca descomposta (passant-me pel cul amb total RESPECTE la regulació que diu que es permet CISSALLAR I PICAR quan la roca és descomposta).

També m'apunto fer el que faci falta per a cambiar aquesta BASURA de regulació per a que no es permetin ni els picats ni les preses.

A favor? En contra? Anem a lo important:
Hi ha algú aquí que ens pugui il•lustrar en com es va fer i en com s'ha de fer ara per regularitzar aquesta situació?
PODEM MODIFICAR LA REGULACIÓ?
Es pot anar al fons de la questió directament?
Mamma mia!
14-02-2021
També com a escalador habitual del parc, em permetré el luxe de donar la meva modestíssima opinió. Ja d'entrada vull remarcar que sóc un simple escalador, ni local, ni gurú, ni equipador, ni tota la resta de títols gairebé nobiliaris que tant us agrada posar-vos. I vull començar dient que com tantes vegades passa amb això de l'escalada, sota la bandera del purtianisme i l'identitarisme amb una zona i uns principis gairebé metafísics, sempre s'hi amaga un grau d'egocentrisme que, des del meu punt de vista, produeix una mica de "vergüenza ajena".

Tot i que tenim vies a la Font Soleia que no serien possibles pels mortals sense els picats i que a més són bones vies (Señor de los Anillos, No hi ha límit, S'ha acabat el bròquil, etc.), i que es deixen perquè són fruit d'un moment en què picar i arreglar cantos era "legal", considero que ja ens hem fet grans i hem entès que, si no s'hi pot pujar, no s'hi puja. Si es tenen ganes de construïr vies, cap al roco a fer d'equipador, que cada cop n'hi ha més i per tant l'oferta laboral segur que també va en augment.

Ara bé, tot i que estic d'acord en el contingut d'aquest mega percal que s'ha muntat al voltant dels fets que comenteu, condemno totalment les formes per varis motius:
1. El primer és precisament l'exemplaritat. No nego que la informació que s'ha donat referent a la resposta de l'equipador d'aquestes desafortunades línies sigui la que s'ha dit, però tampoc s'ha parlat de la manera amb la que se'l va interpelar. I veient els comentaris, imagino que el to va ser irrespectuós i amenaçant. Segurament, pel que parlava dels egos: esto es mi casa y esto se hace así. I sí, estic plenament convençut que el 95% dels escaladors que escalem a St. Llorenç estem d'acord en què NO s'han de picar cantos a les vies (més enllà de les franges de roca mega-podrida de la Paret Gran), considero que s'hauria d'haver consensuat prèviament una resposta ferma però respecutosa. Que considerem que qui ha equipat les vies no ha estat respectuós? Val, doncs se li diu. Però si en comptes de convertir, en qüestió d'una setmana, la Soleia en un plató de Telecinco per demostrar a veure qui la té més grossa, s'hagués donat un missatge unànime i ferm, de que aquí això no es pot fer, i que per tant s'eliminarien les vies, segur que tot plegat hauria anat millor.
2. Perquè escalar és puta vida! Que portem un any putejats, que a veure com acaba la merda aquesta, que a veure qui pot tirar endavant, que a veure qui no es mor de gana. Ostia i confinament rere confinament ens prohibeixen de pujar-hi, tot i que molts ho heu seguit fent. Però l'escalada mola precisament perquè és una via d'escape de la maleïda vida quotidiana. És la oportunitat de conèixer gent, i de trobar-t'hi, de compartir alguna cosa. Hi ha moltíssima gent de puta mare que no hagués conegut mai si no fos perquè un bon dia vaig decidir que això de pujar per les parets podria ser un bon entreteniment. I aquest mal rollisme converteix l'escalada en una metàfora del món polític i quotidià del qual, servidor, necessita sortir-hi de tant en tant. No és gens constructiu ni genera consens actuar d'aquesta manera.
3. Perquè no ajuda. No ajuda en res. No ajuda a convertir el col·lectiu escalador en un col·lectiu fort a qui escoltar. No ajuda a sonar d'una mateixa manera. Semblem l'exèrcit republicà l'any '37, matant-se entre ells mentre des de l'altre banda de l'Ebre s'ho miraven atònits. Insisteixo, deixeu aquest marrullerisme a banda, i si volem que la gent actui amb respecte, fem-ho nosaltres també.

En fi, aixequeu-vos ben d'hora i treballeu i tot això que deia el Guardiola, a veure si en fem de tot plegat algo una mica millor.

Salut, roca, i una mica de pau per favor!
Ricart
14-02-2021
I RICART, "nou a la zona"? Restriccions? Com s'equipa a la zona? resposta a la mateixa alçada? ESTEM PARLANT DE XENOFOBIA? PARLEM DE QUE NO HI HA CAP RESTICCIÖ a equipar? PARLEM DE QUE AL SECTOR TOT SON PICATS?
Quina diferencia hi ha entre els picats de la major part de SESCORTS en roca BONA fetes per uns localissims i les tecnovies al desplom del fang? QUE NOMES PODEN PICAR ELS LOCALS? Siguem una mica coherents o es tracta de que uns fan els que volen i altres s'els ha de expulsar quen fem el mateix? D'això s'en diu HIPOCRESIA bou...

Nano, aquest no és un tema de que sigui de fora o no, casualitat ha sigut que hagi estat ell, i no m'estranya amb l'ansia d'obrir la via dura de sant llorenç...
per a mi, la via de cantos i preses per una via de fang, feta a mida vostra és la mateixa basura que les vies amb cantos picats en roca bona que hagi equipat un local.
el problema és que aquest fet ja s'ha acceptat i massa normalitzat entre els equipadors d'aqui, i crec que va sent hora de prendre consciència de que l'escalada no va per aqui, per a molt que us agradi.
A sant llorenç els panys de roca bona s'estàn acabant...i la solució NO ÉS REBENTAR ELS PANYS DE ROCA DESCOMPOSTA per a que surtin més vies.

La legislació a Sant Llorenç diu explícitament:
Si s'ha de condicionar l'accés a alguna via per causa del precari estat de la roca en la part baixa de la cinglera, es farà cisellant preses de forma moderada mitjançant la utilització d'una escarpa o trepant de bateries, en lloc d'utilitzar preses artificials de fibra, plàstic, metall o qualsevol altre material enganxades amb resina o cargols.
això es va crear en el seu moment, per la zona de la font soleia, i diu clarament, si s'ha de condicionar (vol dir, si és necessari) i parla de l'accés a una via (no crear-se la via...)

si no estem d'acord amb això, posem-nos d'acord i mirem de canviar-ho en tot cas.

també dir que heu taxat de terroristes, d'egoistes, de nazis, de irrespectuosos i de no tenir creiteri, a algunes persones. Crec que estaria bé que intentessiu fer una retrovisió personal de qui realment ha estat el terrorista aquí, ja que fa molts anys que s'està actuant com un terrorista malmenent més l a roca del què està, amb un final totalment egoista, que és tenir les vostres vies personalitzades. Creieu que no tenir criteri és pensar amb el què està passant i cap a on té tendència a anar l'escalada a sant llorenç? em sap greu, però parar a pensar en això e intentar fer algu, SI QUE ÉS CRITERI.
en cap comentari que he deixat he faltat el respecte com ho has fet tu, no em torneu a tatxar de perdua de credivilitat per a no respectar, perquè em sembla que us definiu per vosaltres mateixos.

Felicito a aquells equipadors que pel què heu dit, heu respectat al màxim la roca a l'hora d'obrir vies, acceptant la cuaitat de la roca, el grau que surti, i si no s'ha pogut obrir per aquestes raons, doncs acceptar-ho i deixar-ho tal i com estava.

No només hi ha una visió de l'escalada i de la muntanya, amb això SI QUE TOTES I TOTS hem d'estar d'acord i acceptar-ho, sino...segur que no en sortirà re de bò.

Salut i bones escalades
Pau March
14-02-2021
Hola a totes,
Em dic Pau March i alguns ja em coneixeu. Vaig néixer i créixer a Tarragona tot i que he viscut anys fora i per motius familiars visc a Terrassa des de fa uns mesos. Soc l’equipador que ha detonat tota aquesta polèmica i com és normal m’han arribat múltiples enllaços a aquest fòrum i altres comentaris despectius a les xarxes, quina passada com corre la info!
Fa uns dies que llegeixo i penso en si cal o no invertir una estona en redactar aquestes línies i avui finalment m’he decidit; segur que generaré comentaris de tot tipus però desitjo que siguin constructius i el meu missatge arribi a la comunitat que estimeu La Mola, les seves escalades i vivim l’escalada amb la mateixa passió.
Les primeres setmanes que vaig estar de forma intermitent a Terrassa pujava a entrenar a les Agonies per proximitat on vaig fer totes les vies i per seguir entrenant vaig atrevir-me a equipar un parell de vies amb un nom poc encertat tot i que no pretenia ofendre a ningú. Concretament en son dues: la primera “Violant els clàssics” que entra per la “No hagas bromas” i acaba a “L’Esquirol” és una variant de roca dolenta però amb cantos sense picar; jo mateix vaig estar caient una vegada rere una altra arrencant cantos fins que vaig ferla amb els actuals (possiblement amb les últimes repeticions ja no està igual). No estic orgullós d’aquest equipament, és una variant curta sense moviments de massa qualitat però aporta un plus més de dificultat a la paret. La segona via que vaig equipar (la primera del sector començant per l’esquerra) batejada amb el nom “Pica pica” té picats per la pèssima qualitat de la roca en els primers metres (estil paret gran) i retocats més amunt per buscar una línia mes escalable i continua.
Dit això vull dir que en aquell moment no coneixia que tot aquest tema es visqués amb aquest nivell de intensitat i rigor en aquesta escola fins setmanes més tard quan jo mateix vaig agafar el compromís que tornaria a revisar-les i vaig plantejar desequipar la “Pica pica” si no podia convertir-la de nou en una via que seguis mes l’estil que es desitja aquí. La meva intenció era tenir més espai de joc i aportar noves vies a la comunitat escaladora.
M’entristeix profundament veure comportaments tan rebutjables, incívics, irrespectuosos, covards (i un llarg etc...) com els comesos per aquells que es fan dir “pax vovis” més quan no és un fet aïllat en el temps i ja han marcat una tendència que s’allunya molt d’aportar i fer progressar aquest esport. Poden estar segurs que hagués estat encantat de seure amb una birra a la mà a discutir sobre tot això amb ells, vull pensar que hauríem apropat idees i hauríem evitat avivar l’estupidesa humana com fan contínuament.
Pel que fa a Sescorts, és un sector on vaig pujar per provar la “Trenca micos” i vaig tenir el privilegi de fer la FA. sense modificar res; dies més tard amb el permís del Moru que la va equipar, vaig desplaçar un bolt per tal que qui la provés ho fes amb més seguretat. També vaig equipar l’entrada original que es diu “Josep Turu” que afegeix una extensió a la via d’uns 6-8mts de sostre i que dona un plus de dificultat a l’anterior. Va caldre sanejar i reforçar una llastra enorme en un sostre podrit amb sika i varilles on he de reconèixer que no hi van quedar els millors acabats: no es va camuflar la resina amb colorant ni polir algunes de les peces que reforcen la roca. Fins aquí cap picat. Em comprometo a pujar-hi per deixar-ho el més polit possible ben aviat. Quan vaig encadenar aquesta última vaig equipar una variant que es diu “Geoboulder” que es pot fer per les dues entrades amb dificultats diferents; aquesta línia té una sola presa retocada ja que quan vaig començar provar-la es va trencar l’única agafada que tenia en un pany extremadament llis. El moviment sortia: jo el vaig fer però quedava aïllat un 8A/B de boulder després d’una secció de 8b+ (aprox.) amb una qualitat de moviments pèssima. Vaig prendre aquesta decisió i ho vaig deixar lo més ben acabat que vaig saber. Geoboulder i geoboulder-extension (des del fons) son dues línies amb una qualitat altíssima de moviments i d’alta dificultat (vaig proposar 8c i 8c+ aprox) que gent de la zona esta provant motivadíssima per escalar-les i que desitjo que rebin repeticions ben aviat.
De nou em vaig quedar sense vies i em vaig atrevir a obrir la línia que em va cridar l’atenció el primer dia de pujar allà que creua tot el desplom de la primera bauma de Sescorts. Aquesta via no té nom encara i ho dic per els “bulos” que han corregut… Ara bé quan vaig començar a equipar tot va caure i em vaig trobar en un desplom enorme amb trams de fang. Tot el que hi ha a la via és el que em va caure al terra, m’he endut les boles a casa per sikarles i pujar-les de nou al seu lloc meticulosament. Evidentment en roca d’aquesta qualitat tant baixa ha calgut reforçar, sikar i arreglar algun canto sempre colorant la sika i construint el que es coneix com “tecnovia” i que s’allunya de l’ètica local. Després de tot aquest rebombori no l’equiparia però ara ja hi és i darrera hi ha dies i hores d’esforç, il·lusió, passió i diners de la meva butxaca (igual que les vies desequipades a les Agonies) que desitjo que no ENS robin altre vegada; estic disposat a escoltar tot el que es pensi i dialogar sobre això sempre amb respecte i si hi ha quòrum hi faré el que calgui.
Sé cert que soc nouvingut i que hi ha mogudes anteriors que ja no van amb mi, us ho deixo tot per vosaltres. Jo només vull escalar i conviure amb tots/es vosaltres tranquil, sense problemes, sempre amb respecte i parlant les coses a la cara. Com tothom he pogut tenir reaccions acalorades però ja vaig parlar amb qui creia que havia de fer-ho i demano que no airegeu més pensaments i voluntats que no son meves. Tot el que equipi a partir d’ara a Sant Llorenç s’aproparà més a la manera que heu decidit; és un lloc exòtic i proper ara també per mi, on desitjo poder escalar amb tothom amb bona sintonia i estimar-ho igual que feu vosaltres.
Animo als desequipadors a tenir més valentia i diàleg; segur que aportareu més al mon de l’escalada on hi conviuen moltes disciplines no només la vostra. Jo també faig tàpia, artifo i us demano el mateix nivell de respecte (crec que no soc l’únic). Igualment, informo que la via “Violant els clàssics” serà equipada de nou (de la meva butxaca) ja que encaixa amb la forma de fer les coses de la zona. Proposo un nou nom: “Creuant els clàssics” (Marcel t’informaré quan estigui llest).
Ara ja teniu tots els detalls, no participaré més en aquest debat, jo ho deixo enrere. Em podeu trobar al roco, a la paret o demanar el meu telèfon als conegut i com ja he dit estaré encantat d’escoltar i dialogar des del respecte i l’amor per la vertical. Desitjo una millor convivència en endavant.
Altre vegada felicitar al webmaster per l’enorme feina de documentació que ofereix en aquest web: enhorabona Marcel!
Salut i respecte per tothom.
Pau.



Tranki
15-02-2021
EN QUANT AL MEU POST INICIAL: DEMANO AL MARCEL QUE l'ELIMINI, SIUPLAU. He parlat amb l'EFREN ( principal al.ludit en l'inici) al qui havia relacionat amb PAX VOBIS i alhora amb el desequipament de unes vies anteriorment.

L¡'EFREN NO TE CAP RELACIÖ AMB AQUEST DESEQUIPAMENT ACTUAL segons m'ha comentat i des d'aquí li demano les meves sinceres disculpes tal i com vaig fer directament. ES POT ESBORRAR EL POST on l'inter`pel.lava i aquest mateix un cop esborrat el primer. GRACIES
Tranki
15-02-2021
SOBRE LA POLÊMICA.

NO fa falta veure que es pot plantejar com una GUERRA CIVIL on s'imposin uns criteris més o menys copncentrats en uns extrems ( un desequipa, un pica, etc), o mirar de trobar un consens ACCEPTAT PER LA MAJORIA ( i RICART, UNIVERSAL, ACCEPTAT, ETC, són termes molt mñés complexes delque creus...si no no estariem DEBATENT, oi?).

Un debat es pot fer a PREVIES, TRANSPARENT i EQUILIBRAT, i sobretot amb certa LOGICA i un consens final. DESEQUIPAR PEL MORRO DUES VIES pretenentq ue elq ue pensin UNS ( mentre altres pensen el contrari) no té res a veure amb RESPECTE, és simplement EL MATEIX però per l'altre costat.

Tal i com hi ha postures deterministes ( EL QUE PENSO JO ES ELQ UE CAL FER PERQUE HI HA ALTES QUE PENSEN COM JO I ËS EL QUE VAL), LA MAJORIA ( que no s'expressa) té visions molt diferents ( i per això no s'ha desequipat MIG SANTLLORS tot i que ja fa temps que alguns ho demanen).

SI PARLEM DE MAJORIA, EVOLUCIÖ o ACCEPTACIÓ només cal veure la ACCEPTACIÓ ( que al final és el que compta, els criteris i dogmes de fè són això...dogmes)de vies amb picats...i com aquests s'han seguit usant i acceptant per la majoria des dels seus inicis, sempre amb matisos però acceptant-los. O no?

RICART, ESTIC ABSOLUTAMENT EN CONTA DE QUE QUAN ES POT ESCALAR SENSE PICATS s'ha de fer...i malauradament estem en una muntanya on la roca NO ACOMPANYA ( per això sempre hem diferenciat entre la roca pudrit i la roca bona). AQUEST MATÍS cal tenir-lo en compte.

I a partir d'aqui ens podem recomplicar sobre CREACIONS, NETEJA, SOBREEQUIPAMENT, ESTILS i elq ue volgueu...però hi ha dos temes molt clars en que les accions de uns pocs perjudiquen a la resta: la UNILATERALITAT ( picant o desequipant) i el DOGMATISME ( que imposa un criteri on no tots podem estar d'acord, o que pèrmet la mediocritat i el lliure acte a destall). I AIXÔ ES ELQ UE CAL DISCUTUIR.

EXCEPTE EL PAU NINGU EN AQUEST DEBAT esta a favor de picar. JO TAMPOC.

El "CREC QUE" tal o qual cosa HA DE SER AIXÏ, i actuar unilateralment al respecte TE UN NOM ( digues-li com vulguis), i si ho associem a que ACTUALMENT SOM MILLORS I MËS PURS PERQUÊ HEM VIST LA LLUM i esl qui no ho facin s'els expulsa ( nosaltres, sense un consens ni norma), s'en diu NAZISME...OK? Llegeix una miqueta i veurpas que als 30 tot va començar igual,

I al final tothom escala la MIERDA DE SUEÑOS o la SUEÑOS DE PIEDRA...vuleu que fem un REFERENDUM sobre si cal desequipar-la o no? o ens basem en les repeticions?

VINGA HOME, que no es te sempre la raó i igual que un no es capaç de pillar que el debat NO VA SOBRE PICATS, igual tampoc estem contemplant què significa que es desequipin vies sense una aprovació ni tant sols del equipador.

COM JA s'HA PROPOSAT seria MOLT UTIL una assamblea on es poguessin exposar criteris i decidir com actuar respecte a PROPERS EQUIPAMENTS..i tenir molt en compte que això limitarà la llibertat tant individual com col.lectiva per escalar vies com les que HAN ESTAT ACCEOPTADES I GAUDIDES PER TOTS NOSALTRES...i ja sabem que significa LIMITAR LA LLIBERTAT SOTA UN DOGMA oi RICART?

No comentaré res sobre que es desequipin vies de persones nouvingudes, localíssims o dels pioners...semnpre pillen els de fora i això té també un nom. Oi?

JA sigui a través de un debat, ja sigui a través de un treball d'estudi col.lectiu, ja sigui a travñes de una assamblea representativa, les coses es decideixen per majorioa, sinó enlloc de la CUP podem votar a VOX o al MCR que igual s'acostren més als principis proposats...

Estem parlant de normes que regulen un col.lectiu, i se suposa que és el col.lectiu qui les ha de decidir...aqui només somn quatre gats debatent i uns que van a la seva olla "pipcant" o "desequipant" sense el consentoiment de ningú. I això té un nom RICART.

gracies i a trepar, i si us sembla convoquem JA elq ue calgui, tot per talq ue no s'enmerdi la muntanya 8 o s'embelleixi, segons com decidim).

VollDami
15-02-2021
Aquest matís de roca bona roca dolenta no agrada
Per mi no hi ha debat, és questió de involucrar a la feec i a la diputació, i arribar a un consens entre tothom qui hi vulgui participar sobre si l'utilització d'escarpia o trepant per modificar la roca descomposta i la compacta també s'ha de seguir permetent...
Jo ho tinc claríssim...
SHERIFF
15-02-2021
Vaia vaia vaia ... ara resulta que tot ho fem per la gent i amb bondat i que som uns angels! I UNA MERDA! va obrir i va picar amb la xuleria que el caracteritza. No haver-ho fet, a equipar al rocodrom. QUINA colla de xupa polles deu meu. Sort que hi ha col.lectius que xerran poc i actuen. Aqui només hi ha gent que tenen molts pegues a la soleia i molt poques hores a la mola, gent amb la etica de la AP7, de llençar la llauna per la finestra que ja ho recullira algu altre.
Mira macu, deixa de donar pel cul que tots savem que a tu la etica te la pases pel forru. La vas cagar, no la caguis mes. Es ben senzill, escala les linies dures i vesles taxan fantasma.


Respecte la pixada fora de test del tranki... pfff te sort de que ningu es llegueix el que diu perque no l’escolten ni les seves Urelles, es pensa que per haver llegit cavall fort ja pot ser escriptor i lo que es una mena de matat amb mes complexe d’inferioritat que un taxista.


EL SHERIFF ESTA AQUI I PEL BÉ DE L’ESCALADA MUNDIAL US POSARA A LLOC.
CAUREN MULTES A TORT HI HA DRET
Javi Gil
15-02-2021
M’agradaria explicar una historia sobre la pared grand. Quan vaig arribar la primera vegada no havia cap via equipada. Nosaltres escalàvem a les Gaites habitualment. vam estar dies pensant com accedir a la roca bona. Mai ens varem plantejar de picar la part inferior. La nostre idea era buscar netejan la entrada mes solida i posar un cable que et deixes anar a totes les posibles vies. No ho teniem molt clar. Tambe l’opcio de rapelar a cada via. Van pasar uns dies. Anem i ens trobem altres que ja ho haviem solucionat aquet problema ; haviem picat i enganchat presses artificials i es van obrir les primeres vies. Vaig marchar cap a la Sardineta i Roc Colom a obrir alli. A l’escalada mai no hi hagut cap devat. Els equipadors ham fet lo que han volgut. Respecte 0 a la natura . Si no tinc prou nivel per la via que estic obrim cap problema tallo cantos .Penso que la roca es dolenta tot picat. Tinc un taladro soc Deu.
Confinat
15-02-2021
Tranki la Sueños es un puto desastre! Clar que es fa, per que va per un pany guapo de roca, pero es un exemple de ser curt de mires, egoísta, i mes cosses que no dic, per que tots sabem qui es el equipador!!
Pro ja, es injustificable picar cantos , i ridícul. No busqueu justificacions si us plau....
Les de Sescorts una basura igual, es la meva opinió
Tsen tsei
15-02-2021
Com be diu en Pau, per a ell, la muntanya es un lloc on anar a entrenar..un simple gimnàs fet a la seva mida. No es pot parlar de respecte, el primer que no el te es ell..per lo tant: FORA LA BROSSA! Jo no veig molta diferencia entre picar/sicar (cantu artificial) com agafar-se a una cinta (A0). No tornis a equipar la teva merda, busca't projectes sense encadenar i no els modifiquis si no pots fer-los. Que sembla que tens la ma una mica suelta i no ets de fiar!
Tsen tsei
15-02-2021
I respecte a: "M’entristeix profundament veure comportaments tan rebutjables, incívics, irrespectuosos, covards (i un llarg etc...) com els comesos per aquells que es fan dir “pax vovis” més quan no és un fet aïllat en el temps i ja han marcat una tendència que s’allunya molt d’aportar i fer progressar aquest esport".
Hauries d'apendre primer a escriure, pax vobis s'escriu aixi i sobre el fet de "aportar i progressar aquest esport", tu no ets un bon exemple per dir aixo picant cantus i embrutant la muntanya! Aixo si que es rebutjable, irrespectuos i incivic. I covard, es acusar als altres de lo que tu ets!
Marcel
15-02-2021
Hola sóc el Marcel,

Aquests dies he anat seguint aquest fil, i m'ha servit per fer me una idea del què ha passat i conèixer les diverses opinions dels que hi heu escrit. Crec que els comentaris han estat "moderadament" respectuosos i en cap cas insultants.

Potser m'equivoco, però tinc la sensació que els darrers comentaris aporten molt poc i més aviat són atacs personals.

Sóc el webmaster de la pàgina i tal com avisa la capçalera d'aquest fòrum eliminaré qualsevol comentari que resulti ofensiu especialment si va signat anònimament però també si va signat amb el vostre nom.

Si us plau utilitzeu aquest canal per al què va ser creat i per a retrets i atacs personals utilitzeu ne algun altre que n'hi ha de sobres.

Bona nit
tarzan
16-02-2021
El que explica el pau que ha fet a sescorts es una autentica marranada em sap greu diru pero nomes cal llegir el que exposa en el seu post. Espero que es netegi aviat com sha fet a agonies.

No em sembla normal que justifiqui la trinxada dient que es va quedar sense vies que encadenar. Mare meva no mu crec encara sembla que vulgui fer pena. Els seus arguments explicant la trinxada que ha fet alla em semblen surrealistes es ridicul. Encara es permet criticar als desequipadors de irrespectuosos? Ell sí que te un comportament rebutjable i incivic on vas a parar! Quina guarrada que ha fet! Penso que si realment vol conviure amb respecte no pot anar a prostituir la roca com ha fet!

Això no son vies per la comunitat escaladora no ens enganyem. No em puc creure que es tolerin aquest tipus de comportaments de tot si val violantu tot. Que es fabriqui les vies al roco o que camini una mica mes a buscar nous projectes a la seva alçada. Es un desproposit.

Em sembla lamentable que no es defensin mes aquestes coses. Sort que alguns ho feu i jo vull sumar tamb el meu granet de sorra.
Edu Marin
16-02-2021
Buenos días soy Edu Marin y como escalador me gustaría compartir mi opinión con la comunidad.
La montaña es de todos y Pau no necesita ningún permiso de los locales para equipar.
Pau al igual que todos los escaladores tiene el mismo derecho a equipar vías en Sant Llorenç aunque sea de Tarragona.
Si Pau equipa una línea increíble y hay una dos metros lisos y para escalarla en libre necesita arreglar 2 cantos yo lo veo bien. Esto son gustos personales, el 80% de las vías en España tiene algún arreglado.
QUIEN ES ESE PERSONAJE PARA ROMPER EL TRABAJO DE UN EQUIPADOR?
Eres DIOS PARA ELEGIR TU LAS VÍAS Y LS PERSONAS QUE PIEDEN EQUIPAR EN sant llo?
me parece que eres un bandido y que has actuado en contra de los principios de l comunidad escaladora por celos, y envidias .
En mi opinión tienes que volver a equipar esas vías porque si yo fuera Pau esto no lo iba a dejar así...
Tranki
16-02-2021
Bé...suposo que s imposa una reunió i una mica de consens per tal que el dia a dia de l escalada no la decideixin 4 persones anónimes no?

QUE ES PROPOSA? O tot queda en insults i trolejades????
Edu Marin
16-02-2021
Oriol me parece genial hacer una reunión pero visto lo visto para que? Si ya existe un Dios que decide por TODA la comunidad !!
Para empezar que las vuelva a equipar y luego nos reunimos pero yo a este personaje no lo quiero ni ver!
Jose Agustí
16-02-2021
En recolçament del que diu Edu, estic d'acord en que, com s'ha fet en molts llocs i es continua fent actualment, hi hagi algun retoc o ajuda per superar un tram llis de paret.
El fet de que Pau o qualsevol altre equipi una línia en Roca podrida intentant respectar al màxim el que es va trobant, si és un treball titànic i no una acció de picar una escala d'accés a la roca bona com s'ha fet en d'altres sectors.
Si volem que això no torni a passar, hauríem de deixar clares les regles del joc.
Potser una bona manera és fer una assemblea com diu Tranki (Oriol Pasqual) i que les persones amb cara i ulls (absteniu-vos covards i anònims que entreu aquí a insultar i aportar zero), puguem establir els límits de que es admissible i que no.
Sempre des del respecte, des del diàleg, es podran arribar a punts comuns de trobada, per tal d'evitar restriccions com les que varem tenir a Montserrat, motivades per accions semblants de desavinença entre membres d'un mateix col·lectiu i que sembla que algú vulgui destruir de manera fefaent...

Potser que hi hagin molts que no els semblarà bé la meva opinió, bé, ho respecto, però per deixar els vostres comentaris feu servir el vostre nom i cognoms, així com hem fet Pau, Javi, Paco, Edu, Pepe, Marcel i les persones que volem arribar a una entesa.

Salut i respecte

Jose Agustí
Muni (albert cardus)
16-02-2021
Ei edu, dices que si hay un paño liso, tu ves bien que se pueda arreglar, i no es mejor dejarlo natural, quizas hay alguien que si puede passar sin picados, o el que equipa tiene que hacer la F.A si o si?
Raul
16-02-2021
Estoy a favor de quedar y debatir las cosas en persona y con calma.

En mi opinión, vale que hay muchas vias picadas en Santllors, pero todos sabemos que los picados en la roca buena sobraban, siempre puede venir alguien mas fuerte y hacer lo que uno no es capaz.
Y si no se puede escalar, quien decide cuanto de grande ha de ser el picado, para alguien un mono de una falange sera suficiente, luego pasara alguién con menos grado y pensara que eso es un paño aun liso y puede picar ese canto más grande?
Antes se hacia un Ao y estaba resuelto, total estas haciendo servir una presa artificial para progresar, que mas da un canto que una expres.
Y creo que toda la movida no ha sido por arreglar o picar un par de cantos, si no casi toda una via, picando, sikando, poniendo varillas.. Para hacer una via a medida estan los rocos.
Y sobre el comentario del Pau que ya no le quedan vias.. Ejem.. Ya tiene hecha todas de santllors?
Personalmente no me lo creo y lo considero un comentario muy prepotente.

Y lo peor, que como el Parc vea que se esta haciendo bricolaje por las paredes, no vengan prohibiciones y desequipamientos

Un saludo familia
Manel
16-02-2021
Hola Edu, te respeto como escalador, indudablemente, pero es mentira eso de que el 80% de las vías en España tienen cantos picados!
Creo que no lo dices con mala fe, pero estoy convencido que te has equivocado de largo lanzando ese porcentaje!!
Segurísimo, creo que no lo has pensado mucho al decirlo.
Sin mala leche Edu, en serio .
Edu Marin
16-02-2021
No estoy debatiendo la F.A o si Pau tiene vías o no... Yo estoy debatiendo que hay un personaje que además sabemos quién es, que a roto dos vias equipadas y liberadas ejerciendo De Dios Supremo. Dese mi punto de vista es BANDALISMO quien es este personaje para romper todo el trabajo de días, de esfuerzo y dinero.
Este hombre elige lo que está bien y lo que está mal?
Cuando lo vea por la montaña me arrodillaré ante el Dios de la justicia!
Norma
16-02-2021
Hola Edu, esta muy bien que nos des tu opinión como escalador, pero estaremos de acuerdo que la montaña es de todos, siempre y cuando se respete, no merecen la montaña aquellos que la ensucian y destrocen, ya sean escaladores, gente que camina, que corre o vaya en bici.
yo no me considero local de la zona, pero veo que esto es una cosa que se han de solucionar entre los escaladores de aquí y han de ser ellos (los dos lados) los que han de decidir qué hacer.
tu hablas de un Dios que ya lo decide todo, y tu has aparecido aquí dando una lección de como se tiene que abrir y diciendo lo que se tiene que hacer antes de nada, no quieras ser tú ahora el dios.
antes de que injustifiques una reunion, piensa en comentarios un poco mas constructivos para todos.
espero que se llegue a algún lado con todo esto que esta pasando.
Muni(albert cardus)
16-02-2021
Para mi, picar cantos tambien es bandalismo
Edu Marin
16-02-2021
Llevo escalando en Sant llorenç más de 20 años... Y mucho del material que uso Pau de lo di yo...
también es un tema de interés para mi!
Me indigna que rompan el trabajo y el esfuerzo de mi amigo Pau.
Si a alguien no le gusta la vía, QUE NO LA PRUEBE pero romperla?????
Y el dinero quien se lo devuelve? Y las hora de trabajo?
Y mi material?
Manel
16-02-2021
Es que es el mundo al revés. Le dais la vuelta !
Ahora es un mártir el que pica cantos y hace bricolaje cutre por la cara, en serio?
E insisto, 80 % vías retocadas ni de coña! Por suerte!
Javi Gil
16-02-2021
Hola Edu. Que hubiera sido de vías como Blbliographie si el equipador hubiera creido que era un paño liso. El futuro de la escalada pasa por no creer que es imposible. No se deberían tallar cantos en ningún caso. Ademas tu eres un escalador de alto nivel. Piénsalo. Pueden perjudicarte a ti también.
Raul
16-02-2021
Aqui hay muchos que llevamos 20 años escalando en santllors, equipando..
Y nos indigna que alguien vaya picando cantos y haciendo bricolage.
Para eso que se ahorre el tiempo y el dinero. Y lo utilize para montarse el roco en casa.
Jose Agustí
16-02-2021
Cuando pican otros en Sescorts, en muchas vias, porque no se dijo nada!!!!????
Tsen tsei
16-02-2021
És impressionant que hi hagin persones que defensin les tecnovies avui dia, quan el grau encara esta en evolució..ja esta be que hi hagi algu que netegi la basura de vies aquestes! Estaria molt be xerrar, si..pero no se que s'ha de decidir sobre embrutar la muntanya..esta clar no?? BROSSA FORA!! S'ha de votar o demamar permis x desequipar aquestes marranades?? Crec que no, hauriem d'estar ja prou educats sobre el respecte cap el medi, sobre preservar l'historia i evolució de la escalada..Aixo no necesita permis o votacions, es licit.
R.G.FREIXA (fardo pels amics)
16-02-2021
Es tant lleig obrir fen-ho de la manera cutre com sha fet en aquest cas com desequipar com s’ha fet (tot i que jo en aquest cas m’hi e posicionat a favor) aqui el principal problema es obrir com s’ha obert, ja sigui el Pau o la verge Maria, espero que les futures obertures ja no siguin tant polemiques, hem de cuidar el Parc nautal, desde la manera d’obrir fins a no deixar troços “d’esparadrap” i CIGARROS a peu de via. N’estic segur que els que pensem aixi som majoria i pude ha arribat al moment de posar-ho en coneixement a la Diputació perque reguli les obertures de vies a sant llorenç. Seria bonic que d’ara en endevant s’obris sense picar roca bona, i si no ofereix prou qualitat la roca doncs no obrir res.
Edu Marin
16-02-2021
Buenas Javi, estoy totalmente en acuerdo contigo pero un tío como Pau que ha echo 9a sabe si es posible o imposible... no crees? Además repito, quien es quien para romper el trabajo de los demás?
Tu que harías si alguien te desequipa dos vias tuyas? Sin hablar contigo... dime!!
Si este señor quiere etica que empiece a por tener más respeto y educación, exponga el problema e intentemos solucionarlo. Pero actuar de esta manera a mi personalmente me molesta mucho y evidentemente que TODOS queremos vías naturales pero no hay que perder la cabeza y desequipar todas las vías que tienen un arreglado.
Vías con cantos arreglados;
Wogü
Pan Aroma
DuranDura
First round...
Y así podría seguir...
Las desequipamos?
Como hizo el canadiense en Patagonia?
Un poco de sentido común, porfavor!
Marcel
16-02-2021
Edu,
aquí s'estan discutint dos temes diferents:

1. Desequipar una via unilateralment i de forma anònima pels motius que sigui.
2. Equipar una tecnovia amb el 80% de les preses retocades, picades o directament enganxades.

Està clar que estàs en contra el primer punt, però no defensis el segon sense haver vist la via en qüestió.
Estar en contra d'un punt no significa estar a favor de l'altre, jo personalment estic en contra dels dos.

salut,
Marcel
Simanyu
16-02-2021
Mare meva... Por em fa el que hauras fet a la arco iris. O a valhala per passar...
Guillem AKA Von Richto
16-02-2021
êtica hauria estat demanar permís i idees als equipadors d'agonies que ja tenen els ous pelats, i més, si travesses vies. D'acord que a Santllors hi han autèntiques barbaritats, però es tracta d'evolucionar i no caure al mateix error de fa 30 anys... 30 anys senyor Marín... 30 anys fa que hi ha gent que s'ha desllomat i invertit pasta en equipar Santllors... per mi, una escola que ja no accepta més parabolts, no per una qüestió de Sentiments... si no per una qüestió estètica i de respecte a la natura.
Collons, no es tracta de si es forani o no, és més... el nano aquest ha fet 9a i ve a picar cantos per fer un 7c+??? va home... es com si jo dinamito el Faraó perque em surti un quintu!! no fotem, que a santllors hi han vies duríssimes.. però clar, hem de caminar...
Tot queda en si per alguns és més important l'ètica o l'estètica personal, fer-se la foto a la "Escalar" lluint músculs i vies a mida o respectar la feina que porten fen durant unes dècades senyors anònims
Javi Gil
16-02-2021
Edu. Yo soy el primero que piensa que desequipar una vía con el trabajo que te lleva , mas el tiempo invertido, el dinero que te cuesta es un putadon. Pero quedan pocos paños buenos para equipar. Que tipo de vías queremos? No importa si son tecnovias? . Lo positivo de lo ocurrido que ha abierto el gran debate por el que algunos escaladores llevamos mas de 30 años peleando y ahora es un buen momento para decidir que tipo de vías queremos en San Llorenç.
Nunu
16-02-2021
EDU MARIN recull la teva merda de la muntanya abans de parlar d'ètica.
Encara hi ha les cordes al Plàtan de Montserrat després del xou que vas muntar a la Arco Iris, entre d'altres PICANT els cantos perquè la via sortís més dura que ho sap tothom.


Salut
VollDami
16-02-2021
Edu (i altres que han defensat picats), que vias tan famosas tengan picados o "arreglados" como prefieres llamarlos, no justifica nada!
Lo que pide la gente es que no se modifique el estado natural de la roca, però veo que no lo entiendes...
Panaroma, wogu, duradura... Todas esas la gente de santllorenç las hemos taxao hace tiempo, con los ojos cerraos, en cletas y sin tocar los picados :)
Ah! Y a la respuesta a tu pregunta... Si, por mi las podeis desequipar
Si te metes en el debate que sea para aportar algo positivo, que si es para decir que SÍ se debe picar no hace falta que continues que por más que quieras no tienes razón, las cosas como son, y te digo más, es lamentable que alguien con influencia diga estas cosas solo porque pertenece a la élite y a la élite le parece bien "arreglar" cantos. Vaya, que si a mi me parece bien voy a arreglar lo que se me antoje no? Y si hago 7a pues todo lo que sea menos o mas lo arreglo a mi gusto, y los demás que les jodan, claro que si, viva la escalada, el equipo español, vivan las olimpiadas, viva el rey su p...
Jose
16-02-2021
Doncs algú que aquí defensa l'equipador ha reconegut que alguna de les vies desequipades a Les Agonies tenia cantos picats innecesaris, o sigui que...el criteri de l'equipador és dubtós, ni que faci 9b. Per fer coses així no malgasteu temps ni diners, i ho dic tant per aquest cas com per altres futurs, siguin fets per no locals o locals
Jose Abuelo
16-02-2021
El tipo de vías que se quieren en Sant Llorenç no lo puede elegir ni un equipador ni un reducido colectivo. HAY QUE BUSCAR UNA SOLUCION a esto. Hablando se entiende la gente, pero eso sí, dejemos las batallas de egos y hablemos con RESPETO si lo que realmente queremos es lo mejor para la montaña.
No sé...una reunión, una votación, involucrar a la diputación...Los más experienciados tendréis precedentes en casos similares, imagino.
Pero lo que está claro es que no se puede actuar de manera unilateral sin importarte el resto de la comunidad.

ClimbingPussDestroyer
16-02-2021
A veure, segons la meva humil opinió, la roca no té propietaris. Citant el gran Homer Simpson: "Tia, la patata no se puede poseer, la patata es un fruto de la naturaleza".

Tot dit, així que pau i jo escalo millor que tots vosaltres, carques sense vida.
Salut (i no tanta per tots vosaltres)
Manel
16-02-2021
Jose Abuelo no se trata de lo que quiera nadie. Se trata de Ecología, Respeto, Consideración ,Inteligencia, etc , etc.
De entender que el monte no es nuestro. Las paredes tampoco . Que el objetivo es escakra dejando el menos rastro posible.
Minimizar el impacto de nuestra actividad en el medio natural , etc,etc etc .
Imagina que los demás usuarios de la montaña ( bicis, boletaires, cazadores, etc) también la adecuaran a lo que quieren que el monte sea....
En fin me parece increíble que estemos hablando de esto hoy en día.
Hay que ser corto y egoísta para no entenderlo.
Pau March
16-02-2021
Hola a totes,

les meves vies de les Agonies les teniu desequipades, fi.

Relatiu a Sescorts: la Geoboulder té una presa que va trencar-se que vaig retocar i jo mateix LA TAPARÉ. També arrancaré les preses que es van trencar i vaig sikar a la paret de la nova i tot serà 100% NATURAL, fi.

Com que m'apassiona tant escalar com equipar d'ara en endavant tot el que porti el meu nom (reequipat o equipat) no tindrà res, insisteixo RES retocat, picat o enganxat en aquesta escola.

Desitjo que el meu missatge es llegeixi com un intent de conviure amb mi i les meves vies amb tranquilitat i harmonia.

No m'esforçaré a contestar totes les barbaritats que es llegeixen per aquí, no val la pena. Agraeixo a tots els que heu aportat una visió respectuosa i també intel·ligent.

Tota la resta de comentaris insultants que vingin a partir d'ara especialment amb anònims jo els entendré com covardia i una busca de conflicte innecessària en el que jo no hi vull participar.

Crec que part de la comunitat escaladora de St.Llors i Montse teniu conflictes ancestrals sense resoldre; jo no hi participaré més ni equipant ni forejant, ni en converses de bar, rocodrom o peu de via.

Tant de bo poguem compartir escalades ben aviat.

Salut.
Jose Abuelo
16-02-2021
Manel, no sé si darme por aludido por lo de corto y egoísta. De igual manera que se modifican los caminos con piedras de la zona (Camí dels monjos, camí de la soleia, pujada al montcau, etc.) para hacer más cómoda la subida y reducir el impacto de la gente en la zona, tampoco me ha parecido una barbarie que se hayan picado unos cuantos en un sector en el cual se estila. Que no se tiene que hacer? Estoy de acuerdo, pero para eso hay un foro, para aclarar las dudas, no?
Gonsi
16-02-2021
Al final faig un comentari i tot. Vaig aprendre a escalar a Santllors i em conec bastant bé les seves parets, en especial el sector Agonies. És cert que aquest mur s'ha utilitzat pels locals per 'entrenar' o fer un parell de pegues a la tarda, escapant de la rutina diària. Ara bé, sempre respectant les vies que es van equipar en el seu dia. La gent local sempre ha estat molt per sobre dels nivells d'Agonies i crec que en els darrers anys mai s'ha plantejat obrir noves vies.

Respecte l'implicat, només dir que si estaves avisat, tu t'ho has buscat i guanyat a pols! Ara la merda que has aixecat la recolleixes. El mateix per l'altre sector. No defenso que estigui bé el fet que t'hagin 'robat' les xapes i esfonsat els espàrrecs, però tu has deixat merda a la paret quan no i hauria de ser. No cal posar-se en mode víctima que a tots ens han robat algún cop cordes amgades, cintes de la via... A llorar al parque. No tenir temps per pujar a la Siber a apretar de veritat però si tenir temps d'anar a equipar una via? A mi no em surten els números. Ah! I si el que vols és fer FA's, cap al roco a equipar i més respecte per la natura i sobretot per la comunitat escaladora, que amb els noms t'has lluït! I lo de picar vies i fer vies a la carta, pèssim i més encara si un fa 9a. Al final, per molt grau que un fa, segueix sent la mateixa persona abans que després de fer vies dures.

Respecte a certs comentaris, hi ha certa tendència a quedar bé per les xarxes, molta ètica, molta palabreria i molta basura on no es diu realment les coses que es pensen, tot per vendre fum. Potser s'hauria de publicar això més enllà (jo no ho faré, ni en tinc ganes ni temps que treballo) i realment veuriem qui es treu la mascareta i qui són els venedors de fum! Per aqui ja n'he vist algún... així ja fem neteja que falta fa per respectar més aquest esport. Al Wogu hi hauria feina per tot un mes!!

Salut
Pol
16-02-2021
Nomes vui fer una reflexio en veu alta si en posem en plan puristes a meurte tambe exiteix la opcio de que per algunes persones posar xapes i reunio a una via es una averracio nomes per no matarse ya que el mes pur sota la meva opinio seria fer les vies tal i com em nascut es a dir en solo sense res tu i la muntanya o pared .Ja se que aixo es un altre debat pero nomes volia diro jeje pd la meva opinio sobre el tema dels picats no la tinc mol clara sobre picar a la part de la roca bona tinc clar que estic en contra pero la part de roca descomposta que es el pricipal problema que hi ha a la mola i que molts altre llocs no pasa pel que fa que sigui evident no picar... No ho tinc tan clar ja que moltes de les vies que he fet aqui a santllorenç cobsidero que sont bonisimes tot i aver fet dos o tres pasos a linici de picats al la roca descomposta en definitiva aviam que sacava decidint salut i pegues i pegues
Em pica
16-02-2021
Esteu tots molt picats
Pol Torres
16-02-2021
Molts utilitzeu el concepte de: la muntanya és de tots i us equivoqueu, la muntanya no és de ningú i en aquesta comunitat d'escaladors que s'està intentant construir s'hi necessita (persones), dit d'una altre manera, el que no es necessita és que cadascu ensenyi com de gran té el seu bíceps per acabar dient: aqui mando yo! mi material, mis normas!

Crec que la ètica de l'escalada es troba en l'equilibri dels dos extrems radicals, com pot ser, per una banda el desequipament de vies on no s'ha respectat aquesta ètica fins al bricolatge d'algunes obertures... deixan clar que una no pasaria sense l'altre.... qui vulgui que ho pilli i qui tingui por, que no escali, o que entreni més la ment i no fagi tantes dominades....

jo també tinc ego, em puc emprenyar quan la gent no pensa com jo però més enllà de fer més soroll del que tinc al costat com TOTHOM fem amb els nostres comentaris el que és necesita és plorar menys i actuar més, amb això em refereixo a tota aquesta PEOPLE que va donant lliçoncs de vida per aquí però després es desenten quan es proposa de quedar i posar en comú diverses maneres de pensar... potser de tan penjar-se en els sostres no li baixa la sang del cap...

Mucho PRO y Poco BRO !!
Tsen tsei
16-02-2021
Pau, si lo que dius es cert... Personalment t'agraeïxo que sigui aixi. Els errors, a vegades (en aquest cas la roca) provoquen danys irreparables que tenen un alt preu i ens ha de servir a TOTS per apendre i no repetir-los. Espero que ens serveixi i no torni a passar!
El herniado
16-02-2021
Totalment d'acord amb la nunu. Edu deixa d'anar de víctima que les xapes te las regalen per la teva cara bonica, i que més de vint anys escalant a la mola si a saber quan fa que ni et passes per aqui. Si piques a una ens piques a totes. I si voleu ecologia a tomar pel cul totes les xapes
MECAGONTO
16-02-2021
A ver si algunos locales impresentables toman nota y dejan de hacer sus picaditos egoistas para hacerse vias a su medida. Para eso que se vayan a dar vueltas por el mundo, lejos de aquí, y que no vuelvan.
Los lalis
17-02-2021
MECAGONTO supongo te refieres a vías de sescorts en concreto el inicio de Ruth 15 donde en el paño liso común a otras.... Hay un picado. Esas vías son bastante recientes
Tranki
17-02-2021
Al final. Per anar resumint:

Entre tanta opinió individual esdevinguda universal a veure si ens aclarim:

NO OPINO, PREGUNTO:

Una via de es pot desequipar pet part d anònims aplicant la seva visió etica SI o NO?
Suposo que això només val per la visió dels desequipadors no?

En quant a picats es condemnen tots o només els actuals? Si o no?
I en quant als actuals es desequipen tots o només els de un determinat equipador? Si o no?

Un cop desequipat es torna el material al desequipador o el desequipador pot apropiar-se'n? SI O NO?

DESPRES de quasi 80 missatges encara ni hi ha cap conclusió...i són quatre preguntes ben clares.

Almenys que tanta tralla serbeixi per alguna cosa.
Raul
17-02-2021
Tranqui, aixo em sembla que seria millor parlar-ho en persona.
Pero em sembla molt bona ideia que tot aquet merder al menys serveixi per treure profit



Aquest tema no admet més respostes



Creative Commons License   ©2008-2021 Escalada al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac
  Aquesta obra està sota una llicència de Creative Commons.
condicions d'ús | contacte