inici

Tema: Normal a l'Esquirol
Gonzalo
10-09-2023
Bona nit,

Abans de tot, dir que expresso la meva opinió personal.

Avui he anat a fer la normal a l'Esquirol i m'he trobat que han tret les poques assegurances que hi quedaven i que feia més de 30 anys que hi eren (una xapa d'espit molt antiga al final del mur inicial o un cap de burí a l'inici del diedre), així com el llibre de registre del cim.
Entenc que aquesta via no ha d'estar cosida a bolts, doncs es pot protegir força bé amb flotants, però treure tot tampoc no és plan.
Porto escalant des de que tenia 10 anys (ara tinc 49) i mai havia vist desequipar les assegurances antigues.
Recomano a qui ho ha fet que, si vol fer la via com es va fer per primer cop al 1926, que la faci amb corda de cànem, espardenyes, quatre mosquetons de ferro i alguna escarpia.
Si no actúa així, que respecti una mica.
Com a mínim, avisar que la via ha quedat neta d'assegurances i que s'ha de portar material per protegir-la no estaria malament
Gràcies.
Efren
12-09-2023
Bones Gonzalo! El responsable de la restauració, he sigut jo.
Primer de tot, respecte el registre, no et preocupis per ell que el vaig poder recuperar. Com pots saber, estava en un pot de plàstic i amb el temps es ressequen..estava tot xop i el vaig agafar per assecar-lo. Sempre els torno al seu lloc si estan en bon estat, amb un pot i fulls nous. M'alegra saber que algú es preocupa per els registres de les agulles!
Respecte a les assegurances antigues i afegides, normalment he restaurat (no desequipat, ja que es restaura al seu estat original) totes aquelles afegides en aquests últims 10anys i ho he avisat. Aquest cop no ho vaig publicar en el comentari de la restauració de la via GRUP (ja que va ser el mateix dia) per oblidar-me, em sap greu. Com a moltes altres vies (Via GRUP inclosa), les assegurances antigues afegides son substituides actualment per parabolts i aixo es el que em va fer actuar. El primer spit del mur, ja havia sigut substituït per un parabolt i a més col.locat per sota de l'antic que l'havien deixat també de propina. Aquest es el problema..si s'entengues que son assegurances velles no originals destinades a l'acció de l'òxid, no hi hauria inconvenient..pero la desconeixença (o no) de la gent fa que es torni a cometre l'error de foradar una via oberta sense aquest ús. Personalment seguiré restaurant perque les generacions futures que es surtin del corrent social, puguin gaudir de les vies tal com es van obrir, i més quan son vies obertes amb més valors i principis respectuosos amb el medi. També dir-te que si pugues destruïr aquesta societat devastadora del medi, ho faria..eliminar el plàstic amb el que es fabrica el material de muntanya i tornar a l'edat de pedra..jo no tindria problema si escalar a partir d'aquell moment, fos grimpar sense assegurances.. igualment, ens preocupariem per altres coses menys vanals i ho fariem per les reals.
Pax Vobis
Amadeu
26-11-2023
Bona nit,
Penso que tenir diversitat de tipus de vies és essencial perquè el món de l'escalada gaudeixi de bona salut. Ens enriqueix a tots disposar i poder escalar en tot tipus de vies. Imagineu que avorrit seria si totes fossin plenes de paràbols O al revés, totes a pèl! Ara podem triar!
Per això encoratjo i agraeixo als restauradors de vies la seva tasca generosa.
I avisar? Ens van avisar quant d'una manera unilateral varen afegir aquest espit que trobes a faltar i que ens va robar a tots la possibilitat d'obtenir la sensació genuïna de repetir una via oberta sense expansions?
Pensem-hi!
Amadeu



Respondre
Usuari:
Email:  (no es mostrarà)
Resposta:
Codi de verificació:

Creative Commons License   ©2008-2024 Escalada al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac
  Aquesta obra està sota una llicència de Creative Commons.
condicions d'ús | contacte